Gezdiğim...Gördüğüm...Aklımda Kalanlar... AHMET BOLAT

Güzel Bir Hikaye...



    Yeni bir gün...Yeni bir öyküyle Başlangıç yapalım :)

Japonyada bir çocuk 10 yaşlarındayken  trafik kazası geçirmiş ve sol kolunu kaybetmiş.Oysa çocugun büyük bir ideali varmış çok büyük bir judo ustası olmak istiyormuş.sol kolunu kaybetmekle birlikte, bu hayalide yıkılan çocugun depresyona girdiğini gören babası ,Japonyanın en ünlü judo ustalarından birine götürüp neler yapılabileceğini sormuştur.
Hoca:Getir çocugu bir bakayım demiş.
Ertesi gün Baba-ogul varmışlar hocanın yanına Hoca çocugu süzmüş tamam demiş.Yarın eşyalarını getir çalışmaya başlayalım demiş.Çocuk bir hafta aynı hareketi çalışmış ..Sonra hocasının yanına giderek ben bu hareketi öğrendim hocam başka bir hareket göstermiyecekmisiniz diye sorar.
Hocanın cevabı:Çalışmaya devam et olmuş...
2 ay,3 ay , 6ay derken çocuk okulda 1 yılını doldurmuş ve bir yıl boyunca aynı hareketi tekrarlıyıp durmuş.hocanın yanına tekrar gidip hocam 1 yıldır aynı hareketi yapıp duruyorum başka bir hareket göstermiyecekmisiniz diye tekrardan sorar.
Hoca:Sen aynı hareketi çalışmaya devam et oglum zamanı gelince yeni bir harekete geçicez der.
2 yıl ,3 yıl, 5 yıl derken çocuk judoda 10.yılını doldurur.Bir gün hocası yanına gelip Hazır ol seni büyük turnuvaya yazdırdım yarın maça çıkacacaksın der.Çocuk haliyle şok olur.Hem sol kolu yok hemde judoda bildiği tek hareket var.Ünlü judocuların katıldığı turnuvada hiçbir şansının olmuyacağını düşünmüş ama hocasına saygısından ses çıkarmamış.
Turnuvanın ilk gününde çocuk turnuvaya çıkar bildiği tek hareketle rakibini yenmeyi başarır.Derken ikinci , ücüncü ,ceyrek final,yarı final ve final....
Finalde çocugun karşısına son on yılın yenilmeyen büyük judocusu çıkar.Tabi bunu gören çocuk koşa koşa hocasının yanına gider,hocam hasbelkader buraya kadar geldik ancak ama bir rakibime bakın hele der.Bende ise bir kol var ve sadece tek bir hareket biliyorum der.Bukadarı bana yeter der.Bari çıkıpda rezil olmayayım izin verin turnuvadan çekiliyim.
Olmaz demiş hocası .Kendine güven ,çık dövüş.Yenilirsende namusunla yenil.Çaresiz çıkmış müsabakaya maç başlamış .çocuk bildiği o tek hareketi yapıp rakibini yıkmış ve şampiyon olur.Kupayı aldıktan sonra hemen hocasının yanına koşar;
Hocam nasıl oldu bu iş ? Benim bir kolum yok ve bildiğim tek bir hareket var.Nasıl olduda ben kazandım.
Hoca:Bak oglum 10 yıldır o hareketi çalışıyordun .Okadar çok çalıştınki ,artık yeryüzünde o hareketi senden daha iyi yapan kimse yok der.
Bu bir;
İkinciside o hareketin tek bir karşı hareketi var.Onun içinde rakibinin senin sol kolundan tutması gerekir..!

"İnsanların eksiklikleri bazen,aynı zamanda en güçlü tarafları olabilir.Ama     yeterki bu eksiklikler kafada mevcut olmasın."                                                                        by Ahmet BOLAT

0 yorum:

Yorum Gönder